29 de novembre 2011

Pannacotta de crema d'orujo




El fet que hi hagi un gallec a casa fa que sempre tinguem licor café o crema d'orujo casolans. La veritat és que a mi no m'agrada ni un ni l'altre, ja que són molt forts, però reconec que aquest últim, tant dolçet com és i ben fred, apeteix. L'altre dia estava buscant maneres de buidar una mica la garrafa, sense que això signifiqués tenir ressaca l'endemà i vaig decidir provar aquesta recepta. 

Pels meus gustos, és una recepta excessivament dolça però va agradar força i el congelador s'ha buidat ràpidament de les que vaig deixar en reserva. No cal dir que com totes les pannacottes, la recepta és molt fàcil de fer i sempre queden boníssimes. Acompanyades amb una mica de melmelada o xarop de maduixa o caramel, sempre queden genials. 

- crema d'orujo
- 500 ml de nata
- 200 ml de llet
- 5 fulles de gelatina.
- sucre

Posem la nata amb la llet al foc, hi tirem la crema d'orujo (la quantitat va al nostre gust) i el sucre (teniu en compte que la crema d'orujo ja és molt dolça). Remenem mentre es va acalentant fins que arribi a ebullició. No hem de deixar que bulli, quan veiem que està a punt, tanquem el foc. Hi afegim les fulles de gelatina (que prèviament haurem deixat en aigua freda durant 10 minuts) i remenem fins que es fonguin i quedi tot ben barrejat. Ho posem als motlles i ho deixem refredar una mica. Després, els fiquem a la nevera unes hores o al congelador fins quan els necessitem. Es poden congelar tranquilament. 

5 comentaris:

  1. Segur que estava boníssima. El toc d'Orujo m'ha agradat molt! a veure si tinc algún gallec proper, jijiji. Petonets guapa

    ResponElimina
  2. Mai he provat cap panacotta, ho asseguro! Pero aquesta amb el toc d'orujo ha de ser ben dolçeta i bona. Si s'ha buidat la reserva per alguna cosa serà, no?
    Petons ;)

    ResponElimina
  3. Ostres, quina recepta!! De luxe nena, me l'enduc!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  4. ostres Cinta em fa molta il·lusió coneixer alguna blogera de la meva terra, ja veus que tots son de per fora, barcelona o pel costat,a per cert aquesta pannacotta amb orujo te que estar bonissima. ja t'anire visitant , molts petons.

    ResponElimina

Amb els vostres comentaris, el bloc es manté viu! Moltes gràcies!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...